søndag, oktober 15, 2006

Veiskille


Ja, det er det som møter oss alle fra tid til annen. Dette kan man bable/snakke om i flere minutter. Det skal ikke jeg.

Det jeg derimot skal bable/snakke om, er hvordan slike veiskiller kan få livet til å ta en helt annen retning enn den retning som er ønsket/forhåpet. Det finnes flerfoldige eksempler på dette for mange mennesker/personer. Bare spør David Beckham, Bill Clinton og John Arne Riise! Men det er ikke slike ting jeg skal raljere rundt/med(?).

I alle fall/uansett, så er det flere slike veiskiller i livet som vi aldri tenker over/gjennom. Hvilket skopar/fottøy skal jeg kjøpe i dag? Hvilken CD skal jeg høre på/lytte til i dag? Kanskje la iTunes skure/treske og gå i bakgrunnen og la CD-mappa ligge? Kanskje ikke rote/fofle med den dama i kveld også?

Jeg nevner ikke navn/personopplysninger, ei heller skal jeg insinuere/antyde noe som helst. Det jeg derimot skal gjøre, er å rette en kritisk pekefinger/langefinger til alle som tror at det er kult å dra meg ut på dansegulvet, for så å danse med meg i 30 sekunder for å så å finne en annen fyr å danse med, for så å komme tilbake og spørre om en ny dans fra meg. Akkurat der stod jeg foran et veiskille! Søt jente, for all del...men hvor går genseren i slike tilfeller? Jeg følte der og da at jeg ville valgt feil vei om jeg skulle sagt "Tja, åffer ikke...?".

Og jeg er faktisk ganske fornøyd med den avgjørelsen når jeg tenker tilbake. Den er et lyspunkt i en ellers så ufornuftig fase av ukene!

Yes, Mothers!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dette var/er et/to(? :D) meget/veldig flott/fint innlegg ;D/:D

2:15 p.m.  
Blogger Bett said...

Tror nok du valgte riktig. Litt stolthet må man ha.

11:12 p.m.  
Blogger Eirik said...

Helt uenig...du sku ha gitt tilbake de 30 sekundan, sett på klokka, gjespa, og så gått hjem/t ei anna jenta.

Trur det e raljere over nokka. Ikkje rundt eller med. Raljere over noen, gjøre narr av noen.

Gratulerer med ny side. Ska linke dæ

5:15 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg har lest innlegget gang på gang nå, uten å helt skjønne om du faktisk danset en gang til med henne eller ei.
Om du så gjorde, så ser jeg ikke noe galt i det, så lenge hun i så fall var småpen og luktet jordbær.

Eirik: Man kan både skrive raljere over og med, men ikke under.

7:40 p.m.  
Blogger Eirik said...

Helge: Ja e i tvil æ åsså om an dansa me ho. Kan man skrive raljere rundt da?

11:35 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Eirik: Nå ble jeg litt i tvil selv.

I følge ordboka kan det kun skrives "over".

raljere ralje're v2 (fra fr) gjøre narr av r- over noe(n)

Google gir meg følgende treff:
Raljere rundt: 2 treff
Raljere med: 231 treff
Raljere over: 409 treff

Noen andre?

5:18 p.m.  
Blogger gl.no said...

Jeg ser her hvordan avisfolka klarer å lese mellom linjer. Dette er ikke noe vi radio/tv-folka dreiv med til vanlig, så jeg har forståelse for at det ikke går like fort hos oss med dette å se skjønnlitterære trekk ved blogging! Men jeg må jo si at jeg er enig i, sett i retroperspektiv, at jeg skulle ha nevnt at jeg så nedlatende på personen (som både var pen og luktet markjordbær), før jeg ristet på hodet med en hånlig grimase om munnen, for så å snu på hælen og gå ut til de som ventet på meg oppe!

Med andre ord; jeg sa ingenting, men med en såpass "kraftig" kropp kan selv den minste antydning i kroppspråket bli kraftigere enn intendert! Har ikke sett a' siden.

Er veldig svak for Eiriks variant! Den skal jeg sette til livet dersom det skulle falle seg inn å bli nødvendig...

7:41 p.m.  
Blogger Eirik said...

Helge: Da ende æ opp med preposisjonen "over" når æ neste gang kommer til å bruke ordet raljere. Ordet e vel ikkje det mest brukte i mitt daglige vokabular, men det e jo greit å kunne bruke rett preposisjon når "raljere" først skal gjøre utspring fra min munn

11:19 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Schickaboschikabing.
Er stadig innom og kikker for å se om du har tatt riktig vei i veiskillet og snart kommer med nye verbale kvantesprang.

Et lite innspill:
Nico har ikke noen Samlebok, men en Salmebok.
Derfor er linken til siden hans en anelse feilaktig.

Huhei!

1:31 a.m.  
Blogger gl.no said...

Hau! Feilen er rettet opp. Takk for viktig feedback om tekniske ting! Trodde liksom jeg var siste stoppested jeg, så jeg la ikke så mye vekt på linkene :-)

11:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home