tirsdag, mars 13, 2007

Lenge siden sist!

Jeg begynner som sedvane skal bli!

Er livet ikke herlig? JO, det ER det! Det ER det da!

Jeg sitter nå og vet at det er fryktelig lenge siden jeg publiserte noe på denne bloggen. Fryktelig lenge siden. Det er nesten 2 trygdeutbetalinger siden, hvis man følger Odd Arilds terminologi. I det jeg nå har registrert meg som "new blogger" gjennom min mailadresse levert av gmail - noe jeg synes var unødvendig, ettersom jeg er som mine foreldre da ting som funker fint plutselig skal forandres, spesielt ettersom jeg blir usikker på hva jeg skal gjøre når alternativ "Yes" ikke funker...men nok om det!

Jeg snakket med den alltid blide og hyggelige Nico på skolen her på mandag, der jeg også traff hans kjære Siv. Det virket forsåvidt på meg som om "Siv hadde alt på rett sted", slik som vår venn Error fant frem til på forespørsel om å gi en vurdering av parforholdets fremtid. Der snakket jeg med han om hvordan bloggen hans i det siste har handlet om veldig mye annet enn han selv. Men jeg ser jo at han hvertfall publiserer av og til, noe jeg har til gode å ha gjort de siste ukene. Vi lærte og overlærte på MhG at leseren/lytteren/seeren er utro, og svitsjer vekk fra vårt medium dersom vi ikke oppfyller kravene fra ovennevnte person. Derfor skal jeg, som jeg nesten alltid gjør når jeg publiserer, finne noe å skrive om i det jeg skriver det...

Men dette er ikke alltid gjort i en håndvending. Jeg kan snakke om praktfulle mennesker, praktfulle fester, ikke fullt så praktfulle fester, jeg kan dra opp diskusjonen om dyr igjen, diskutere ankomsten av partiet "Rødt" som er det som blir igjen når man skrur tiden tilbake til den kalde krigen i hodene på gamle stalinister og leninister som fortsatt ønsker at verden ikke har forandret seg i det siste. Men jeg tror jeg i dag skal slenge ut noen spørsmål som jeg og mine har undret over i tide og utide:

"Dersom Hillary blir president, blir Bill da første-mann?"
"Hva er verdens beste tekst-frase fra musikkens verden?" (mitt tips; you wear nothing, but you wear it so well)
"Hvorfor er det vanskelig å rydde opp tre dager gamle skitne glass fra stuebordet?"
"Hvorfor må alltid JEG ta det opp med vedkommende som roter?"
"Hvorfor blir østlandsvær til kaosvær på sørlandet?"
"Hvorfor kan ikke hun skjønne at jeg ikke er interessert?"
"eeeeeEEEEEH, du eeeeeeeeeeh Glenn? Kan eeeeeeeeh ikke du se her eeeeh...?"
"Hvordan kan mannen med ovennevnte frase slå Helge i noe som likner Singstar?"
"Hvordan skal jeg overleve på 20 kroner frem til trygda kommer?"

Jeg skal ikke si hvem som har stilt hvilke spørsmål, men enkelte spørsmål sier seg jo nesten selv. Ha en fortreffelig trygdeutbetaling på onsdag/torsdag, og ha et fint liv. God aften!

Yes, Mothers!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

For å ta spørsmålene dine punktvis.

1. Bill Clinton vil fortsatt omtales som president. Alle som har vært president i USA beholder tittelen etter sin avgang.

2. I love ya baby but all I can think about is
Kielbasa sausage, your butt cheeks is warm.
I check my dipstick, you need lubrication honey,
My kielbasa sausage has just got to perform.
Now get it on!

3. Det handler om territorial bevissthet. Den sterkeste løven plukker ikke opp dritten etter den svakeste.

4. Du er tydeligvis den svakeste løven, er jeg redd.

5. Er det ikke en kjennsgjerning at jo lenger sør i landet man kommer, jo større homofile tendenser har man? En nordlending ville børstet snøfnuggan bort fra ansiktet og gått på jobb. Bare spør Eirik.

6. Tror du har et luksusproblem her. All interesse er god interesse.

7. Kanskje Henning Karlstad bør ta en titt på dette tilfellet?

8. Alt handler om pusteteknikk. Klarer man å holde en jevn utblåsning av gurglelyder fra strupen, er det null problem å gjøre det godt i Singstar. Jeg, derimot, spiller redelig.

9. Prøv lykken på en enarma banditt. Om det ikke fungerer, inviterer du deg selv på middagsbesøk til samtlige venninner.
Om du ikke har betalt husleia, bør du kanskje også unngå å bevege deg i nabolaget på dagtid.

3:05 p.m.  
Blogger Bett said...

Dette "New Blogger"-greiene har irritert meg også. Nå må jeg skrive inn et lengre brukernavn enn jeg måtte tidligere. Ser ingen fordeler med det nye systemet.

Når skal vi forresten diskutere midtbanen til Brann på denne bloggen? Synes det finnes mange spørsmål rundt den du gjerne kunne ha plassert sammen med de nevnte.

Eksempler:

1. Trenger vi Solli?

2. Bør Martin tvinges til å skrive under ny kontrakt?

3. Hva skjer med Haugen hvis Solli kommer?

4. Kan Bakke omskoleres til en spillende midtstopper?

5. Er Puseklepp løsningen på høyrekanten?

6. Funker det best med fire eller fem mann på midten?
6.1 Hvis det gagner Helstads spillestil å spille med fem på midten, bør dette være avgjørende?

7. Har vi nok kreativitet på midtbanen i tomrommet etter Miller?

5:29 p.m.  
Blogger Eirik said...

Bak et spørsmål finnes det alltid et svar:

1. Vet kje

2. Før kjærligheta e ei rot som lev om blomsten brækk

3.Latskap e en del av menneskenes sin natur

4.Du har en tendens t å uttale dæ om d meste.

5.En nordlending ville børsta vekk snøfnuggan bort fra ansiktet og gått på jobb. Det har med ka man e vant me. En nordlending ville krepert om gradestokken viste mer enn 20 grader.

6.Ho leve vel i håpe. Hvis du har et godt øye t ei gir du dæ vel ikkje med d første

7.Støtter Helge sitt råd

8.Helge har vel ikkje en sangstemme å skryte av. Han e flink på rap, men fløyelsstemme har han ei

9.Som gammel jæger levde æ i ei uka uten mat. Skogen e full av kulinariske nytelsa. Min favoritt: del stilken på geiteramsen på langs. Dra ut den hvite "tråden" midt i stilken. Gap opp, slipp i åpningen, svelg, og vips e magen din metta.

8:32 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home